čtvrtek 16. září 2010

Nová kolej

Před rokem jsem psala zoufalý článek o tom, do jaký díry jsme se to nastěhovaly... Ale dneska mám potřebu napsat nový článek o nové koleji v tomtéž městě.
Abychom se mohly občas obléct i za ženy - k čemuž patří podpatečky a sukýnky - musely jsme se vzdát bydlení vprostřed polí kde podpatky opravdu neobstály a hodit záda v sukni do bláta se mi podařilo jenom jednou, ale jako poučení to stačilo.
Tak jsme se nastěhovaly na druhý konec Plzně do osmého patra koleje na Lochotíně. Pokojíček je tedy menší než na Borech, vybavený starším nábytkem, ale zato o dost účelněji. Máme vlastní chotbičku s kuchyňkou (dvouplotýnkový vařič a lednička, kterou jsme měli předtím pro čtyři lidi nyní pro dvě!), vlastní veliké zrcadlo, pro každou jedna velká skříň spíše ramínková a koupelna spojující naší chodbičku s chodbou vedlejšího pokoje. Vše uzamykatelné! Záchod s klíčem, který poskytne dostatek soukromí, dvě umyvadla a obří sprcha. Je pravdou, že to není nic moderního, ale na to s*re fena. A pak - ten pokoj! Malej, ale útulnej. Proti dveřím je přes celou stěnu okno, pod nímž je po celé délce pracovní stůl. Po bocích toho dlouhého stolu jsou ještě skříňky, na které se dají odložit i dva otevřené velké sešity vedle sebe. To mi učarovalo! Tolik místa! A perfektní stolní lampičky, které se tedy trochu kymácí a když je nastavíte do nějaké polohy, tak si to lampička ještě třikrát rozmyslí, zakymácí se, klesne, ohne se a vy pak přistoupíte na to, že její zvolená poloha je stejně lepší:) A jinak mi strašně připomíná hlavu robíka, takže máme asi přezdívku:) A za tím obřím oknem je čarokrásnej výhled do údolí (z osmýho patra vypadá všechno jako údolí). Vidím na fakultní nemocnici, na zelený listnatý stromy, z nichž občas vykoukne nějakej ten domek a na obzoru hrad... idylka.
Ale abych to tu jen nevyzdvihovala, tak to tu bylo po příjezdu trochu šmucig, tak jsem to tu chtěla vytřít savem, který jsem si koupila, ale nějak mě nenapadlo koupit si i kýbl a koště... takže jsem vytírala pomocí kýble na odpadky a od sousedky jsem vyžebrala rendlík na vodu, abych si mohla vůbec ohřát vodu na čaj. Na tohle tu nejsou zařízený. Ale vzhledem k všem těm kladům je nějakej ten chybějící kýbl a varná konvice jenom maličkostí.

Žádné komentáře: