středa 27. února 2008

takhle ministerstvo vnitra pečuje o památky




K tomuhle kolosu jsem se dostala náhodou jako studentka, protože mě zaujalo, že naše kolej není naší původní kolejí. Právě ted bydlíme jako praví vysokoškoláci ve vysokém baráku, který má buhví proč modrou barvu. Ale studenstvo před sedmi osmi lety žilo v budově, která je součástí komplexu na fotografiích. Zajímalo mne, kde to je, jak se našim spolužákům žilo... Byly jsme naivní, když jsme hledaly "králíkárnu", popřípadě penzion. Studenti bydleli v - tehdy ještě zachovalém - chebském klášteře. Byla jsem v šoku po zjištění o jak rozsáhlý komplex budov jde. Na fotografiích je víceméně zachycena jen kaple (její ruiny mě zranily nejvíce), ale kolem je ještě asi pět dalších budov, které svým stylem "pejsek a kočička" také vyvolávají dost rozporuplné pocity. Za klasickou kaplí a klášterem je starý pavlačový dům (velký, krásný, pavlačový!!!), kolem něj jsou volně rozesety montované budovy sloužící ministerstvu vnitra (policii), dříve jako pravděpodobně hlavní chebská kasárna 5. brigády PS, dále klasický "buzerplac" a bordel... Moc bordelu kolem. Všechny budovy jsou vybydlené (krom těch několika málo, které jsou užívané coby sklady policie ČR). Ani jedno okno není celé, což pravděpodobně vyhovuje hráčům Paintballu, kteří se v areálu příležitostně prohánějí (jak dokládá obrázek)

Dovnitř areálu jsme se neodvážily, zaprvé protože se tam pohybovali nějací (snad) řemeslníci (asi celý jeden), zadruhé protože areál je oplocen a to my - vysokoškolačky- ctíme:)
Každopádně je mi do pláče když vidím, že takový krásný historický komplex takhle schátrá před zraky všech, o ministerstvu (které si tam ještě na vrata dalo cedulku) nemluvě.

všimli jste si také toho "ozdobného" prvku ve středu rozety na prvním obrázku? jo, je to hospodský větrák!

Prostě je mi to líto a nevím co s tim mam dělat!

Žádné komentáře: